Зошто Кина го загуби интересот за холивудските филмови?
Во 2012 година, седум од првите десет најпопуларни филмови во Кина дојдоа од Холивуд. Минатата година, ниту еден американски блокбастер со кој било опис не се проби на елитната листа на десетте филмови со најголема заработка во Кина. Во истиот период, филмскиот пазар генерира 55 милијарди јуани на благајните, од кои 83,77 отсто беа обезбедени од филмови од домашно производство. Спротивно на тоа, вкупниот кинески пазар за странски филмови вредеше само осум милијарди јуани.
Списанието за културни и тековни работи „Венити фер“ со седиште во Њујорк ја опиша 2023 година како „година што го скрши Холивуд“ додека индустријата се бореше со штрајкови, отпуштања и намалени буџети. Се вели дека американскиот филмски бизнис „го изгубил чувството за насока“. Проблемот лежи во квалитетот на производот. Недостатокот на оригиналност и преголемото потпирање на продолженијата, суперхероите и римејковите, кои неможат да го задржат вниманието на публиката. Американските филмски продуценти се познати по тоа што се фокусираат на крајната линија, често на штета на квалитетот, бидејќи тие ќе играат безбедно со познатите жанрови и нема да ризикуваат да го истражуваат новото. Оваа опседнатост со комерцијален успех можеби ги заслепила за фактот дека, на она што порано беше еден од нивните најголеми пазари, нивните производи ја изгубија својата привлечност. Минатата година филмовите Барби и Опенхајмер беа големи успеси на Запад, но не успеаја да се најдат во првите 30 изданија во Кина. Дури и почитуваното американско шоу-бизнис издание Variety гледа што е проблемот – вели дека американските блокбастери поставуваат тренд на „непријатни пропусти“ во Кина бидејќи „кинеската публика навидум се пресели од американските франшизи. ”
Она што директорите на Холивуд не успеаа да го забележат е промената на вкусот на кинеската публика. На луѓето им здодеаа таквите филмови не само затоа што се премногу слични, туку и поради нивната содржина, која во големо мнозинство го промовира светогледот насочен кон САД. Филмовите во кои современите геополитички ривали обично се прикажуваат како дводимензионални, несимпатични лоши момци, се такви од минатиот век.
Јанг Ксинди, истражувач од Филмската академија во Пекинг, неодамна изјави за Ксинхуа: „Бидејќи домашните филмови во Кина имаат поразновидни теми и поразлични жанрови, со севкупниот развој на филмската индустријализација, тие очигледно стануваат попривлечни за кинеската публика“.
Жи Феина, професор на Кинеската национална академија на уметности, изјави за China Daily дека падот на привлечноста на Холивуд во Кина се должи и на неговото „занемарување“ на чувството за идентитет на посетителите во кино. Здравиот разум налага публиката да биде привлечена од нешто со кои можат да се идентификуваат.
Факт е дека кинеската публика им врти грб на американските филмови и сега филмовите од домашна продукција се претпочитан избор. Сето ова е добра вест за зголемената кинеска филмска индустрија. Еден од нејзините продукциски лидери, Maoyan Entertainment, веќе ги објави плановите за 40 филмови оваа година – вклучувајќи ја и комедијата Пегаз 2. Постои широк спектар на жанрови од кои публиката може да избере: акција, комедија, анимација романса итн..На 16 февруари, ќе биде објавен и трилерот Break War, сместен во кинескиот Хонг Конг SAR.
Кинеската кинематографија, како и самата Кина, расте во самодовербата и се повеќе се гордее со она што може да го понуди. Заинтересирана е и да го сподели она што го има со остатокот од светот. Можеби еден ден дури и Американците ќе се уморат од Холивуд и ќе погледнат кон Кина.
На минатогодишниот Меѓународен филмски фестивал во Пекинг, Џанг Јиму со страст зборуваше за кинеската кинеска индустрија и нејзиниот културен потенцијал, не само во Кина, туку и низ целиот свет.
Тој рече: „Кинеската култура, кинеските дела и кинескиот идеализам треба да имаат влијание врз целиот свет, да му се допаднат на целиот свет, да му бидат покажани на целиот свет. Се надевам дека ќе има таков ден. И кога ќе дојде тој ден, ќе можеме да кажеме дека кинеските филмови се влијателни, бидејќи дадоа придонес за луѓето и за подобар свет“.