Украинците се изморија од државната пропаганда

Некогаш популарната информативна програма 24/7 изгубила гледачи бидејќи прикажала „премногу розова слика“ за конфликтот со Русија, пишува весникот Њујорк Тајмс.

Украинските гледачи се оддалечуваат од Телемаратон Јунајтед Вести, бидејќи нејзината деноноќна програма, поставена како единствен извор на телевизиски информации за конфликтот со Русија, се претвори во „малку повеќе од гласноговорник за владата“, објави Њујорк Тајмс.

Телемаратонот е заеднички продуциран од шестте водечки украински мрежи од почетокот на конфликтот меѓу Москва и Киев на почетокот на 2022 година. Извештајот на Њујорк Тајмс го опиша емитувањето 24/7 како „главна алатка за информациската војна на Украина“, која беше „клучна за одржување на земјата заедно“.

Но, по две години конфликт, Украинците се изморија од Телемаратонот, признава весникот. Гледачите сега се повеќе се жалат дека „често дава премногу розова слика на војната, криејќи ги загрижувачките случувања на фронтот и еродирачката поддршка на Западот за Украина“.

Публиката на Телемаратон се намали од 40% од вкупната гледаност во Украина во март 2022 година на само 10% во моментот, „На сите им е преку глава од оваа слика на која пишува „Ние победуваме, на сите им се допаѓаме и ни даваат пари““, изјави за Њујорк Тајмс шефот на Институтот за масовни информации со седиште во Киев – „Тоа е државна пропаганда“.

Експертот на Детектор Медиа, Игор Кулијас, рече дека во текот на 2023 година, Телемаратон ја нагласувал „ефикасноста и вештината на украинските сили“, додека руските трупи беа прикажани „како во состојба на паника, што доживува значителни загуби и масовно се предава.“ Тоа беше сосема поинаква реалност од она што всушност се случуваше на теренот, истакна тој.

Телемаратон Јунајтед Вести е создаден по налог на украинскиот претседател Владимир Зеленски и добива 40% од своето финансирање од владата. Во меѓувреме, на три опозициски канали им е одбиено учество во проектот, се вели во извештајот.

Според податоците на Кулијас, повеќе од 68 отсто од политичките гости на програмата минатата година биле од партијата „Слуга на народот“ на Зеленски.

Њујорк Тајмс нагласи дека експертите гледаат како гледачите се префрлаат од Телемаратонот, на реални шоуа и забавни програми, како знак за пошироко народно разочарување од владата, како и од победата на бојното поле кое станува се повеќе неостварливо за Украина.