Според Извештајот за конкурентност НР Кина останува глобална иновативна сила

Инаугуративниот „Индикатор за конкурентност на кинеската компанија“ објавен во понеделникот од светски познатиот Меѓународен институт за развој на менаџментот (IMD) го одразува просперитетниот пејзаж на дигитална технологија на земјата и нејзината водечка улога како глобална иновативна сила, рече извршниот директор на IMD НР Кина.

Првиот „Индикатор за конкурентност на кинеската компанија“ е иницијатива покрената од IMD НР Кина која мери на основа од сектор по сектор колку компаниите се конкурентни на кинескиот пазар.

Откри дека меѓу 23 фирми во секторот за храна и пијалаци (F&B), Kweichow Moutai е на прво место, The Coca-Cola Company на второ и China Mengniu Dairy Company на третото место.

„Најдобрите изведувачи во секторот F&B се оние кои се навистина добри во тоа да останат издржливи во нивната основна дејност, а во исто време се подготвуваат за иднината“, вели Марк Гривен, професор по иновации и стратегија и извршен директор на IMD China, кој раководеше со групата што го спроведе истражувањето, изјави за Ксинхуа во видео интервју.

„Исто така, има многу разновидност. Имаме компании од многу традиционално потекло, како што се алкохол, млечни производи, грицки или соја сос, кои стануваат навистина силни и се рангираат многу високо во нашиот индикатор“.

Гривен, исто така, истакна дека мешавина од домашни и странски компании се оние со најдобри перформанси на кинескиот пазар.

Според IMD, резултатите се засноваат на тврди податоци и земаат предвид осум главни фактори: деловен успех, робусност на бизнисот, очекувања на инвеститорите за идниот раст, напори за истражување и развој, рани резултати од иновациите, разновидност на бизнисот, ангажман на клиенти и еколошки, социјални, и корпоративно управување (ESG).

Гривен, исто така, ја истакна улогата на НР Кина како двигател за глобална конкурентност и иновации.

„Многу домашни компании во Кина се вистински моќници за иновации и улогата на Кина во иновациите „повеќе не може да се игнорира“, рече Гривен.

„Без разлика дали е внатре во НР Кина или надвор од НР Кина, можеме да научиме многу од иновацискиот пејзаж и еко системот во НР Кина. Се надевам дека ова ќе стане двигател на растот за мултинационалните компании. Јас сум многу, многу голем оптимист за тоа“, додаде тој.

Гривен нагласи дека за странските мултинационални компании „пронаоѓањето инспирација и соработката со локални домашни компании“ ќе биде клучно за нивниот успех и ќе им помогне да ја искористат иновациската моќ на НР Кина.

„Она што можеме да го научиме од некои од кинеските иноватори е концептот на автономија до првата линија: приближување што е можно повеќе до потрошувачот и клиентот“, кажа тој. 

Зборувајќи за клучните индустрии во кои мултинационалните и странските компании треба да инвестираат во НР Кина во иднина, Гривен рече дека најдобрите индустрии за инвестирање во НР Кина се оние кои се однесуваат на малопродажбата.

„Но, се разбира, индустриите како здравството, автомобилската индустрија, мобилноста и одржливата технологија се главните области за инвестирање“, додаде тој.

Гривен рече дека во последните неколку години, инвестициите во иновациите во НР Кина и од домашни и од странски компании се зголемуваат. 

„Имаме многу интересна и важна иновативна врска што не поврзува сите ширум светот“, рече тој.

Основана од деловни директори, IMD е независен академски институт со седиште во Лозана, Швајцарија и Сингапур. Отвори центар во Шенжен, Кина во јануари 2023 година.