Зјуганов: Дојдено е време на историски одлуки, образованието ќе има клучна улога

Пратениците на Комунистичјата Партија на Руската Федерација (КПРФ) на „тркалезна маса“ одржаа дискусија во која се зборуваше за иднината на образованието во државата. На оваа средба тие поканија високи претставници на извршната власт, раководители на универзитети, познати научници, наставници и јавни личности со цел да се разговара за проблемите на високото образование во предвечерието на големите парламентарни расправи и да се наведат насоката на неговиот развој.

Земајќи ги предвид мислењата искажани во дискусијата Претседателот на Централниот комитет на КПРФ, шефот на Комунистичката фракција во Државната Дума Г.А. Зјуганов се обрати до јавноста, во прилог ви го пренесуваме неговото обраќање:

„Во раководството на нашата партија секој втор има достигнато висок научен степен во образованието, а секој трет пратеник на Комунистичката партија или предавал на универзитети или бранел докторска дисертација. Ние долго време инсистираме да се одржуваат вакви средби. Би сакал да се потсетам на брилијантната мисла на Херберт Велс, кој еднаш рече дека историјата на човештвото е трка помеѓу образованието и катастрофата. Катастрофата веќе се случи, третата системска криза се засилува, а претходните две завршија со светски војни. Судбината на целото човештво зависи од квалитетот на менаџерскиот персонал.

Можеш да уништиш фабрика, но две години се доволни за да се изгради нова. Меѓутоа, ако го уништиш образованието, тоа ќе остане траума на човекот за цел живот, а за државата најмалку дваесет години. Затоа, првите чекори на ленинистичко-сталинистичката модернизација беа поврзани со образованието.

Дозволете ми да ви дадам неколку историски примери кои мислам дека ќе ве убедат во ова. Кога беа испрашувани водачите на фашистичкиот Рајх, тие отворено рекоа дека ја изгубиле војната не од Црвената армија, туку од советскиот учител, инженер и просветител. Тие не мислеа дека за десет години е можно да се обучат толку брилијантни офицери и војници, да се создаде таква прекрасна опрема и таков кадар.

Кога полетавме во вселената, Американците ни испратија голема комисија која подготви извештај од речиси две илјади страници. И имаше поглавје за „Што Иван знае и што Џони не знае“. Американците тогаш заклучија дека го губат ривалството со СССР на училишната и студентската клупа. Како резултат на тоа, тие тројно ги зголемија средствата за нивното образование и почнаа да „купуваат мозоци“ ширум светот.

Не ми е здодевно да повторам: постои извештај на сто страници подготвен уште во 1994 година, „Образование за Русија во транзиција“, кој зборува за тоа како да се елиминира стручното образование и другите достигнувања на советскиот систем. И сè што е според оваа шема, господата Фурсенко и Ливанов го спроведоа за дванаесет години.

Кога едно време Фурсенко даде предлог да се остават четири основни предмети на училиште: физичко образование, безбедност на животот, англиски и историја според Кредер, се зачудив! – Отидов кај претседателот и реков: моето семејство предава на училишта и универзитети веќе 350 години. На седумнаесет години отидов да работам како учител во селско училиште. Па зошто не нè слушате? Зошто не ги слушате Алферов, Мелников, Смолин, цела група пратеници кои подготвуваат брилијантни закони? – Потопа беше возможно повеќе или помалку да се поправи ситуацијата.

Сега се гради нов систем, сега ние го создаваме во услови на ‘хибридна војна’, која сè уште не е јасно како ќе заврши. Опкружени од сите страни, па ни требаат многу компетентни, со силна волја и интелигентни луѓе. Ние немаме дополнително време за да го одложуваме овој проблем!

Му благодарам на ректорот на Московскиот државен универзитет Садовничи, кој зачувал многу руски и советски традиции од класичното високо образование. Но, денес сме зрели за донесување на историски одлуки и ќе придонесеме за тоа на секој можен начин, особено во услови на мобилизација.

Ја подготвивме програмата ‘Дваесет итни мерки за трансформација на Русија’. Законот ‘Образование за сите’ е подготвен, откако го апсорбира најдоброто од руско-советското училиште, европското искуство и достигнувањата на нашите кинески пријатели. Ова е уникатно, неверојатно искуство кое ви овозможува да тренирате не само талентирана личност, туку храбра, агилна личност, способна да учи цел живот. Бидејќи знаењето се ажурира на секои четири до пет години и потребна е соодветна обука. Имаме подготвен и развоен буџет од 33 трилиони рубли.

Во 1942 година, кога нацистите сè уште стоеја во близина на Москва, 6% од буџетот беа потрошени за образование. Во 1950 година, секоја петта рубља одеше за образовни цели, благодарение на што успеавме да се пробиеме во вселената, да постигнеме паритет на нуклеарно-ракетниот систем и да станеме најобразованата нација. Денес не сме ниту во првите педесет по квалитетот на образованието во светот.

Главните прашања денес се борбата против изумирањето на земјата и враќањето на социјалната правда. Подготвивме соодветни програми. Но, за нивно усвојување потребна е политичка волја.“