Новата ДНК техника ги идентификува античките корени

Според соопштението објавено од Друштвото Макс Планк, меѓународен тим на истражувачи предводен од Харалд Рингбауер од Институтот за еволутивна антропологија Макс Планк разви алатка за идентификување на сегменти од ДНК во антички геноми споделени до шесто колено роднини. Таквите сегменти се познати како IBD, или „Идентитет по потекло“, сегменти во денешната популација. Но, многу потешко е да се идентификуваат овие речиси идентични заеднички делови од геномите кај античките народи чии геноми се деградирале со текот на времето. Новата техника, наречена „ancIBD“, ги пополнува празнините во античките геноми со модерни референтни панели на ДНК, дозволувајќи им на истражувачите да бараат роднини до шести степен меѓу древните популации.

Рингбауер и неговите колеги потоа го примениле ancIBD на повеќе од 4.000 објавени антички геноми кои им припаѓале на луѓе кои живееле низ Евроазија во изминатите 50.000 години и идентификувале стотици пара роднини. Понекогаш овие поединци биле закопани стотици милји оддалечени едни од други.

Ако две лица се биолошки поврзани, тие споделуваат долги делови од ДНК што го наследиле од нивниот неодамнешен заеднички предок. Овие речиси идентично споделени делови на геноми се нарекуваат сегменти IBD („Идентитет по потекло“). Сè до роднините од шести степен – како што би биле братучедите од втор до трет, или голем прапрабаба-родител – двајцата роднини дури делат повеќе сегменти на ИБД. Компаниите за лична геномика, како што се 23andme или Ancestry, рутински ги откриваат тие сегменти во ДНК на нивните клиенти и го користат овој сигнал за карактеристично да ги откријат биолошките роднини во нивните бази на податоци.

При проверка на античките евроазиски поединци за сегменти на ИБД, истражувачите открија пар биолошки роднини (околу роднини од петти степен, како што би биле братучедите) чии останки биле закопани на растојание од 1.410 километри, еден во централна Монголија и еден во јужна Русија.

Во некои фасцинантни случаи, двајцата роднини биле закопани на голема оддалеченост, што директно ја открило мобилноста на минатите луѓе. Во еден таков случај, авторите откриле пар двајца номади од раното бронзено време од Централна Азија кои живееле околу. пред 5.000 години и биле роднини од петти степен кои биле погребани околу. Оддалечени 1.500 километри еден од друг. Овие поединци, или нивните непосредни предци, мора да се преселиле стотици километри помеѓу раѓањето и погребувањето.

„Најдовме возбудливи врски меѓу древните култури, а сигналот на долгите споделени сегменти ни овозможи за прв пат конкретно да демонстрираме блиски односи меѓу важните антички култури, понекогаш на огромни простори во текот на само неколку стотици години“, вели Харалд Рингбауер. од Институтот за еволутивна антропологија Макс Планк, водечки истражувач на оваа студија.