Дали праисториските мажи ловеле, а жените собирале храна?

Новите студиите истражувања на повеќе од 60 групи ловци-собирачи и погребувањата на ловци од Северна Америка, Африка, Австралија и Азија, покажуваат дека жените ловеле почесто отколку што се мислело, според извештајот на Live Science.

Сексуалната поделба на трудот меѓу човечкото население што бара храна вообичаено е препознаено дека вклучува мажи како ловци и жени како собирачи. Неодамнешните археолошки истражувања ја доведуваат во прашање оваа парадигма со докази дека жените ловеле (и оделе во војна) низ лозата на Хомо сапиенс, иако многу од овие автори тврдат дека овој моделот на ловење од страна на жените можеби се случил само во минатото. Тековниот проект собира податоци од целата етнографска литература за да ја истражи распространетоста на жените кои ловат во праисториските населби. Доказите од изминатите сто години ги поддржуваат археолошките наоди од холоценот дека жените од широк спектар на култури ловеле за егзистенција. Овие резултати имаат за цел да ја поместат парадигмата маж-ловец, жена-собирач за да ја земе предвид значајната улога што жените ја имаат во ловот, со што драматично се менуваат стереотипите на трудот, како и мобилноста.

Кара Вол-Шефлер од Универзитетот во Сиетл Пацифик изјави дека жените ловци биле забележани во 79 отсто од заедниците на ловци-собирачи во студијата.

„Жените излегувале  со многу различни алатки – тие имале многу разновиден комплет со алатки низ целиот свет – и ако виделе животно, го убивале “, рече Вол-Шефлер.  Седумдесет проценти од овие средби се случиле за време на ловечки експедиции, објаснува таа, а не за време на средби со животни додека жените барале храна од растенијата или се занимавале со други активности. Околу половина од времето, жените ловеле големи животни како што се елени и лос, додаде Вол-Шефлер. „Ги анализиравме погребите на големи дивеч од Северна и Јужна Америка [во кои луѓето биле закопувани со алатки или животински коски] и праисториски покажавме дека жените и мажите се 50/50 ловци на големи дивеч“, рече Вол-Шефлер.

Ригидните поделби на трудот нема да имаат смисла кога се размислува за опстанокот на заедницата, заклучи таа.