АктуелноИнтернационално

Скриен портрет на жена откриен под сликата од синиот период на Пикасо

Мистериозна жена, долго сокриена под дело од раниот Син период на Пикасо, беше откриена од истражувачите, фрлајќи ново светло на креативниот процес на уметникот. Воодушевувачка тајна се појави од една од најпознатите слики на Пабло Пикасо од Синиот период. Под „Портретот на Матеу Фернандез де Сото“ (1901) се крие претходна слика на енигматична жена, сокриена повеќе од еден век.

Истражувачите од Институтот за уметност Кортолд во Лондон го направија пробивот користејќи напредна технологија за сликање, нудејќи свеж увид во раните години на Пикасо и поттикнувајќи шпекулации за идентитетот на мистериозната тема.

Откритието е направено при проучување на сликата, на која е прикажан пријателот на Пикасо, шпанскиот скулптор Матеу Фернандез де Сото. Портретот, обележан со мрачната сина и зелена палета на Пикасо, се сметаше дека е едно од клучните дела на меланхоличниот период на уметникот, кој траел од 1901 до 1904 година. беше завршена.

Откритието ги потврди претходните претпоставки на некои истражувачи за делото. „Долго се сомневавме дека друга слика се наоѓа зад портретот на Де Сото, бидејќи на површината на делото има знаци и текстури на нешто подолу“, рече Барнаби Рајт, заменик-шеф на галеријата Кортолд. „Сега знаеме дека ова е фигура на жена. Можете дури и да почнете да ја забележувате нејзината форма само со гледање на сликата со голо око.

Изразот на жената е спокоен, но нејзиното присуство останува мистерија. Таа можеби била модел, пријател, па дури и љубовница, позирајќи за едно од претходните дела на Пикасо, кои честопати доловуваа сцени од парискиот ноќен живот. Некои ја коментираат нејзината сличност со жените прикажани во други дела од Синиот период, како што се „Жена со вкрстени раце“ (1901–1902) и „Пијувач на абсинт“ (1901-1902).

Понатамошните истражувања можеби никогаш нема да го откријат вистинскиот идентитет на жената, се вели во соопштението на Кортолд, но нејзиното откривање сепак нуди увид во еволуциониот стил на Пикасо. Во соопштението на Институтот се истакнува дека сликата очигледно претрпе неколку ревизии и можеби првично била создадена во живописен, импресионистички стил што му претходеше на Синиот период.

„Начинот на кој Пикасо трансформира една слика во друга, развивајќи го неговиот стил, ќе стане белег на неговата работа“, рече Рајт. „Таа способност е она што го направи една од највлијателните личности во историјата на уметноста“.

Ова новооткриено ремек дело ќе биде претставено на претстојната изложба на галеријата Кортолд, „Гоја до импресионизмот: ремек-дела од колекцијата на Оскар Рајнхарт“, која ќе биде отворена на 14 февруари. Меѓу другите изложени дела ќе бидат слики од Гоја, Реноар, Сезан и Ван Гог.