Државата ја погреба „Колска„: Владата не презема мерки, фабриката завршува во рацете на приватни инвеститори
Единствената фабрика за шински возила „Колска“ од Велес, со повеќе од еден век историја, се соочува со сериозни финансиски проблеми кои ја доведоа на работ на пропаст. Со долг од околу 77 милиони денари, од кои 83% се кон Управата за јавни приходи, фабриката влезе во стечајна постапка. Наместо да интервенира и да изнајде решение за спас на ова значајно индустриско претпријатие, државата ја остави фабриката на милост и немилост на пазарните услови и стечајната постапка.
Во февруари 2025 година, вработените протестираа поради неисплатени плати и регрес за годишен одмор, најавувајќи блокада на железничката станица во Велес доколку нивните барања не бидат исполнети. Овие финансиски тешкотии не само што ја загрозуваат егзистенцијата на сегашните 42 работници, туку и ја доведуваат фабриката во ризик од целосно затворање. Владата, иако информирана за овие проблеми, не презеде никакви чекори за помош на работниците или за стратегиско рестартирање на фабриката.
Во обид да се спаси „Колска“, во март 2025 година, фирмата „Трени Балкани Кочи Дентали“ беше избрана да изврши реорганизација на фабриката. Планот предвидува инвестиции од 10 милиони евра во наредните три години и вработување на дополнителни стотина работници.
Но, ваквата приватизација на фабриката, наместо да биде решение, е уште еден доказ за неуспехот на државата во одржување и развој на сопствените индустриски капацитети. Наместо да се инвестира во сопствено реструктурирање и да се зачуваат работните места под државна капа, се дозволи преминување на фабриката во рацете на приватни инвеститори кои, како што е веќе видено низ бројни примери, најчесто ги следат само своите профитни интереси.
Ситуацијата во „Колска“ е уште еден показател за неуспешната економска политика која се потпира на приватизација како решение за сите проблеми, наместо на развојни стратегии кои би гарантирале одржливост на индустриските капацитети и заштита на работниците. Наместо да се спречи пропаѓањето на ова значајно претпријатие, властите повторно ја оставија судбината на „Колска“ во рацете на приватниот капитал, без гаранции за нејзината иднина и стабилност.