АктуелноИнтернационално

„Истанбул се буди“ во новата изложба на починатиот фотограф Ара Ѓулер

Изложбата „Истанбул се буди“ ја бележи трансформацијата на Истанбул од ноќ во ден и од ден во ноќ преку објективот на фоторепортер Ара Ѓулер.

Откако веќе беше изложена во Унгарија и Катар, новата изложба на починатиот фоторепортер Ара Ѓулер во Истанбул го зема насловот од краткиот текст на Ѓулер „Утро во Истанбул“ што тој го напиша во 1946 година на 18-годишна возраст.

Изложбата претставува збирка ефемери од архивата на иконите и историските места на Истанбул, од Султанахмет, Еминону, Златен рог, Галата, Таксим, Полонезкој, Пашабахче, Ајвансарај до Арнавуткој. Половина од изложените фотографии за прв пат се прикажани од неговата архива во Музејот Ара Ѓулер.

Ѓулер, додека го фотографирал Истанбул, не само што го документирал градот како физички простор, туку и неговата душа. Во таа смисла, „Истанбул се буди“ мајсторски ја демонстрира својата способност да ја долови трансформацијата на градот од ноќ во ден и од ден во ноќ.

Фотографиите нудат поглед не само на познатите силуети на Истанбул, туку и на тивките моменти што постојат во осамените часови што ја поврзуваат ноќта со утрото.

Овие фотографии, кои го истражуваат будењето на градот, ги следат чекорите од раните часови на Истанбул, а исто така алудираат на внатрешното патување на неговите жители. Како што дневната светлина постепено го буди градот, звуците кои избледеа во шепоти во доцните ноќни часови почнуваат уште еднаш да се креваат додека се враќа вревата и вревата на секојдневниот живот.

Музејот Ара Ѓулер првенствено ги претставува архивите, но исто така е и музеј на фотографија. Во овој контекст, дискусијата за темната соба, фотографските техники и фотографијата воопшто е од големо значење. Затоа, прикажувањето отпечатоци произведени од Ара Ѓулер во неговата темна соба додава возбудлива димензија на изложбата. Музејот презентира различни предмети и документи поврзани со фотографијата, особено фокусирајќи се на пликовите со негативите на Ара Ѓулер и неговата опрема за темна соба.

Во канцеларискиот простор на Бејоглу, специјални кутии за фотографии се користени за внимателно складирање на отпечатоци, наредени една врз друга за да се заштитат од оштетување. Како меѓународен фотограф и новинар, Ара Ѓулер често патувал и, како резултат на тоа, имал пристап до разни материјали.

Изложбата вклучува и колажи со фотографии од различни години од работата на Ара Ѓулер во неговата темна соба и неговата работна средина. Рекреацијата на темната соба на Ара Ѓулер од Бејоглу е дел од изложбата, обезбедувајќи им на посетителите детален преглед на опремата и рачно напишаните белешки за хемикалиите и процесите.

Музејот става голем акцент на едукацијата на посетителите за техниките и опремата на темната соба. Минатата недела, универзитетски клас го посети музејот за да дознае за негативностите и контактното печатење, истакнувајќи ја важноста од пренесување на ова знаење. Со посета на изложбата, посетителите добиваат подлабоко разбирање за тоа како фотографијата се трансформира во принт, колку време одзема овој процес и магијата зад сето тоа.