Националниот музеј на Кина е домаќин на изложбата на тема “Змеј”

Бидејќи 2024 година е година на змејот во Кина, каков вид на суштество е змејот во долгата историја на земјата од над 5.000 години? Националниот музеј на Кина во Пекинг нуди некои индиции.

Музејот е домаќин на изложба на која се претставени преку 200 парчиња културни реликвии на тема змејови од различни историски периоди на Кина.

Во кинеската култура, змејот се смета за неизмерно почитувано и поволно суштество, кое наликува на девет различни суштества по изглед. Древните Кинези верувале дека божеството змеј ги контролира ветровите и дождот, чувајќи ја жетвата.

На изложбата се изложени различни културни реликвии, како што се бронзени садови, артефакти од жад, порцелански предмети, предмети од злато и сребро, лак и слики кои датираат од неолитот до почетокот на 20 век.

Еден од најатрактивните експонати е змејот од жад во облик на С од културата на Хонгшан во неолитот кој датира од пред околу 5.000 до 6.500 години, што е важен материјален доказ за проучување на оригиналните слики на змејот во античко време.

„Овие обрасци на змеј служат како индиректен доказ дека неолитот бил лулка на раната кинеска цивилизација, карактеризирана и со различност и со единство“, рече Сун Менгјинг, член на персоналот на музејот.

Изложбата, исто така, содржи бронзена плоча украсена со приказ на змејови и тигри од периодот на завојуваните држави (475-221 п.н.е.), вазна со двојни рачки на змеј од династијата Танг (618-907) и екран од тврдо дрво врежан со повеќе змејови. , што претставува типично парче мебел од палатата од династијата Кинг (1644-1911).

Квадратниот котел Хоумуву е моментално најголемиот познат церемонијален сад од династиите Шанг (1600-1046 п.н.е.) и Џоу (1046-256 п.н.е.).

Украсен со различни украсни обрасци како змејови, тигри и лица на животни и луѓе, садот пренесува посебни културни значења.

„Дезлите на змејовите на квадратниот котел Хоумуву се особено уникатни. Можеме да видиме два исправени змејови на секоја страна од садот. Кога ќе го набљудуваме аголот, можеме да откриеме дека овие два шаблони на змеј формираат образец на животинско лице. Овие модели служат како значаен медиум за верниците да комуницираат со божества“, рече Жаи Шенгли, истражувач на музејот.