Првиот градски воз на водород во светот претставен во Кина

Кинеска компанија за железничка опрема го претстави првиот урбан воз на водород во светот за време на настанот за Денот на брендот во Кина во Шангај.

Зелениот и нискојаглероден воз, изграден од Кинеската железничка корпорација (CRRC), може да вози со брзина од 160 километри на час со домет од 600 километри.

На новиот урбан воз се применети дигитални и интелигентни технологии. Возилото е адаптиран со највисокото ниво на технологија за автономно возење, што може да постигне интелигентни функции за возење како што се автоматско будење, автоматско стартување-стоп и автоматско враќање во складиштето.

Покрај тоа, системот за комуникација возило-возило се користи за оптимизирање на процесот на контрола на возилото, што значително ја подобрува ефикасноста и сигурноста на безбедноста на операциите на возот.

Возот користи комбинација од водородни горивни ќелии и суперкондензатори како извор на енергија; благодарение на вградениот водороден систем за напојување, возот може да патува до 600 километри со едно полнење. Во горивната ќелија се одвива електрохемиска реакција на водород и кислород, при што се произведува само вода како нуспроизвод.

Возилото е опремено со највисоко ниво на автономија, што значи дека може автоматски да се разбуди, да стартува и запре и да се врати во складиштето. За да обезбеди безбедно возење, користи 5G комуникациска технологија од возило до земја со голем капацитет и анализа на големи податоци.

Возот со погон на водород вклучува и повеќе интелигентни системи за откривање со илјадници сензори. Според Кинеската железничка корпорација, „Системите можат автоматски да го следат, дијагностицираат и заштитат системот за складирање на водород и системот за водородни горивни ќелии за да се осигура нивната безбедност и сигурност за време на возењето“.

Овој воз не е само првиот градски воз на водород во светот, туку и најбрзиот водороден воз досега. Германија ги лансираше првите патнички возови на водород во 2022 година со Coradia iLint. Четиринаесетте водородни возови имаат опсег од 1000 километри, патувајќи со максимална брзина од 140 километри на час. За разлика од Кина, овие возови патуваат низ рурална средина.

Водородот како гориво

Користењето на водородот како гориво е сè попопуларно решение за чиста енергија низ целиот свет поради одржливоста, достапноста и изобилството на водородот.

За разлика од фосилните горива, водородот не произведува штетни загадувачи или стакленички гасови како јаглерод диоксид или сулфур диоксид. Главните нуспроизводи од согорувањето на водородот се топлината и водата. Бидејќи водородот може да се произведува од вода преку електролиза со користење на обновлива енергија, тој е исто така изобилен. И, според PWC, цената на зелениот водород ќе се намали за 50 проценти до 2030 година.

Заедно со возовите со погон на водород, водородот се користи како гориво во возилата. Употребата на автомобили со горивни ќелии, како што е Toyota Mirai, се зголемува. Само во Кина, 50.000 возила со водородни горивни ќелии се очекува да бидат на пат до 2025 година. Дополнителен развој е направен и во авионите на водород, како што е хиперсоничниот патнички авион на водород на Destinus.