Изложбата на делата на Јозеф Челмонски соборува рекорди во Полска
Уметникот од 19 век повторно ги разгори страстите за уметност во Полска, изложбата на делата на Јозеф Челмонски соборува рекорди во Варшава.
Кој е тој? Јозеф Челмонски, е полски сликар кој живеел од 1849 до 1914 година. Надвор од Полска, Челмонски не е многу познат уметник. Меѓутоа, во Полска, тој моментално е во фокусот на обновен фокус на неговата реалистична работа.
Оваа недела, Националниот музеј на Варшава, еден од најголемите музеи во Полска, објави дека нивната изложба на Јозеф Челмонски ги срушила рекордите на посетеност. Во текот на викендот, низ улицата пред музејот се појавија редици додека четиримесечното траење на изложбата забележа пад од повеќе од 170.000 луѓе. Го урна претходниот рекорд на музејот направен од 143.000 луѓе кои присуствуваа на неговата изложба на Пабло Пикасо во 2023 година.
Припаѓајќи на уметничкото движење Реализам кое процвета кон крајот на 19 век, Челмонски има многу помалку меѓународно углед од уметниците како францускиот модернист Едуар Мане.
Челмонски е роден во селото Боцки во 1849 година. На помалку од 100 километри од Варшава, селото се наоѓало во руска контролирана област. Тој го доживеа животот целосно за време на ерата на поделена Полска, умирање пред Полска да ја добие својата независна државност по Првата светска војна.
Иако во текот на својот живот, Челмонски патувал низ Европа, вклучувајќи ги Германија, Украина, Австрија, Франција и Италија, темата на неговата уметност најчесто се враќала во скромната реалност на рустичниот полски живот. Од студио во Варшава во 1874 година, Челмонски создаде некои од клучните дела во она што се смета за раѓање на полскиот реализам.
Кога се преселил во Париз во 1875 година биле ценети неговите портрети на полскиот рурализам. Преку неговата слава во Париз, тој се вратил во Полска во 1887 година, каде што купил фарма и станал национална икона. Токму во овие години тој ги продуцираше некои од неговите најпознати дела, како што е „Штркови“ во 1900 година.
За многу Полјаци, реалистичните идили на Челмонски потекнуваат од поедноставно време, пред Втората светска војна, советската ера и судирите на модернизмот. Говорејќи за ТВП Ворлд, кураторот на Националниот музеј на Варшава, Војчех Гловацки, рече: „Тој сликаше пејзажи, животни… Ова резонира со нашата потреба да бидеме блиску до природата. Во неговата работа има и носталгија, тој ни покажува свет кој повеќе не постои. Понатаму, тој беше многу искусен набљудувач и токму овие набљудувачки вештини ни овозможуваат да патуваме назад во времето“.
Со огромна палета на дела од Челмонски, изложбата во Варшава е еден од најсеопфатните погледи на уметникот досега. Според нивните зборови, тој бил „хроничар на секојдневниот селски живот, уметник фасциниран од коњите, нивната убавина, карактер, живата динамика на движењето и на крајот како чувствителен набљудувач на природата, кој ја забележува и духовната, религиозната и мистичната димензија на нејзиното постоење“.
Изложбата Јозеф Челмонски заврши во текот на викендот во Варшава, но има планови да патува низ Полска.