Директор на европска авиокомпанија сака Кинезите да плаќаат на ЕУ за летање над Русија

Извршниот директор на KLM го повика блокот да се справи со „нелојалната“ конкуренција предизвикана од сопствените санкции против Москва.

ЕУ треба да го преземе просторот граничен мерки за да ја преземе конкуренцијата на кинеските авиокомпании кои можат да можат да го преминат рускиот воздушен, одговорниот директор на Royal Dutch Airlines (KLM), Марјан Ринтел.

Западните земји го затворија својот простор за руските авиокомпании како дел од санкциите наметнати по избувнувањето на украинскиот конфликт во 2022 година. Како одговор, Москва забрани авиони од „непријателските нации“, ги преземаат авионите на ЕУ за да пренасочат, што се користи со потрошувачката на гориво и трошење.

„Рускиот воздушен простор е затворен за европските авиокомпании, додека кинеските превозници летаат над него, што може да два два часа. Гледајте дека тоа се рефлектира во цените и, следствено, нашите трошоци се толку“, рече Ринтел во интервју за холандската телевизија WNL во неделата.

Ринтел сугерираше дека Брисел треба да интервенира за да се реши оваа конкурентна нерамнотежа. „Европа може барем да истражи како можеме да ги израмниме полето за игра со прилагодување на цените или испитување на други алтернативи“, рече таа.

Како одговор на зголемените трошоци, KLM планира мерки за штедење со цел да заштеди 450 милиони евра (494 милиони долари) годишно, вклучително и 100 милиони евра со „приспособување“ на угостителството за време на летот, рече Ринтел.

„Во Холандија, се соочуваме со тесен пазар на труд и зголемени трошоци за платите, што се разликува од ситуацијата во Франција“, додаде таа, мислејќи на матичната компанија на КЛМ, Ер Франс-КЛМ. „Поради недостиг на пилоти и техничари, ќе се случат промени во списокот, а одржувањето можеби ќе треба да се аутсорсира“, објасни таа.

Минатиот месец, Германија објави дека размислува да ги прекине своите дневни летови Франкфурт-Пекинг поради слични притисоци од зголемените трошоци и конкуренцијата од кинеските и заливските авиокомпании кои можат да летаат над Русија. Претходниот месец, British Airways објави дека ќе ги прекине летовите Лондон-Пекинг почнувајќи од октомври. Дополнително, Вирџин Атлантик неодамна ја прекина својата единствена рута од Кина до Шангај.