Проекти од Нигерија, Египет, Индонезија ја освоија наградата на УНЕСКО за писменост Конфучие за 2024 година

Деветнаесеттиот меѓународен фестивал на културата на Конфучие во Кина (Qufu) беше отворен минатата недела со објавувањето на наградата за писменост на УНЕСКО Конфучие за 2024 година. Три проекти од Нигерија, Египет и Индонезија добија признание за нивниот исклучителен придонес во образованието за описменување.

Основана во 2005 година, наградата Конфучие на УНЕСКО за писменост е првата меѓународна награда именувана по кинескиот филозоф. Наградата е усогласена со филозофијата на Конфучие, познат кинески филозоф и едукатор кој се залагаше за инклузивно образование и важноста на моралниот интегритет, практичните вештини и општествената одговорност.

Програма „FastTrack“ на Нигерија: Развиена од Иницијативата за пристап до рурално образование за помош, оваа програма се однесува на образовните потреби на раселените деца во регионите погодени од конфликт. Со инкорпорирање на повеќејазично образование, „FastTrack“ промовира и писменост и разбирање меѓу заедниците. Овој пристап резонира со верувањето на Конфучие во трансформативната моќ на образованието да ги премости културните поделби и да промовира социјална хармонија.

„Проект за искоренување на неписменоста“ во Египет: Воден од Универзитетот Мансура, овој проект има за цел да ја елиминира неписменоста во рурален Египет. Нудејќи курсеви и на арапски и на локални јазици ја поттикнува културната гордост. Овој повеќејазичен модел се усогласува со застапувањето на Конфучие за образование кое ги почитува и ги инкорпорира локалните традиции и јазици, а со тоа поттикнувајќи чувство на културна гордост и идентитет.

Индонезиско „Образование за писменост во Сокола за домородните Индонезијци“: Програмата на Институтот Сокола ги инволвира наставниците волонтери во домородните заедници, обезбедувајќи го образованието за писменост, културно релевантно и почитувано. Овој етнографски пристап го нагласува акцентот на Конфучие на важноста на контекстуално соодветно образование кое ги задоволува уникатните потреби на различните заедници.

Наградата на УНЕСКО за писменост Конфучие не само што ги слави достигнувањата во писменоста, туку и ја нагласува интеграцијата на културното наследство во образовните практики. Овогодинешните лауреати покажаа како почитувањето и користењето на локалните културни традиции може да ги подобри образовните резултати и да ја поттикне културната доверба и иновативност. На пример, во Индонезија, наставата за описменување е насочена околу активностите на заедницата како лов и земјоделство, со што се обезбедува зачувување на локалните практики и културното наследство.

Во дигиталната ера, технологијата нуди нови решенија за описменување и едукација. За да одговори на сложеноста на повеќејазичното образование, нигерискиот „FastTrack“ користи врвна технологија со силен акцент на индивидуализирана поддршка. Иновативните алатки како книгата и пенкалото Mavis Talking, во комбинација со ефективни методологии за настава, гарантираат дека повеќејазичната писменост е достапна и привлечна.

Египетскиот „Проект за искоренување на неписменоста“ користи неколку иновативни стратегии, користејќи технологија за проширување на образовните можности на далечинските ученици преку часови во живо и интерактивни материјали.

Во Индонезија, дигиталните алатки се интегрирани во процесот на учење за да се поттикне меѓусебното разбирање преку комуникација меѓу генерациите и меѓу заедниците. Студентите во програмата на Сокола учат да истражуваат приказни, да ги поврзуваат со локалните обичаи, да интервјуираат старешини за да добијат увид во нивните перспективи и да ги презентираат своите наоди и во заедницата и како дел од кампањите на социјалните медиуми.

Наградените програми го илустрираат длабокото влијание на писменоста врз општествениот и економскиот развој. Со подобрување на стапките на писменост и кохезија во заедницата, овие иницијативи придонесуваат за пошироки општествени цели како што се градење мир, социјална хармонија и одржлив развој. Тие ја отелотворуваат визијата на Конфучие за образованието како средство за постигнување општествена благосостојба и глобална хармонија. Овие проекти не само што ги подобруваат индивидуалните животи, туку и ги зајакнуваат заедниците, поттикнувајќи поинклузивен и правичен свет.