Илјадници луѓе во Брисел протестираат против кратењето на работните места на германскиот автомобилски гигант
Фабриката за автомобили на Ауди во Брисел е изложена на ризик од затворање поради силната конкуренција од Кина и САД.
Илјадници демонстранти излегоа на улиците на Брисел во понеделникот во знак на поддршка на автомобилските работници кои ќе ги загубат своите работни места доколку германскиот производител на автомобили Ауди ја затвори својата фабрика во белгискиот главен град.
Околу 5.500 демонстранти се собраа на железничката станица Брисел-Север и маршираа кон Европскиот парламент, објави АП, повикувајќи се на локалната полиција. Поголемиот дел од 3.000 вработени во Ауди во градот, од кои 90 отсто се очекува да бидат отпуштени веќе следната година, го предводела маршот, според Блумберг.
Протестот дојде два месеци откако германскиот производител на автомобили објави дека побарувачката за неговиот врвен Q8 e-tron, кој се склопува во Брисел, драматично се намали и предупреди дека локалниот производствен погон страда од високите логистички и производствени трошоци.
Претходно овој месец, портпаролот на Ауди во Брисел, Питер Д’Хур, рече дека фабриката можеби нема нужно да се затвори бидејќи објектот може да се користи за производство на делови за другите фабрики на компанијата.
Според АП, многу од вработените во фабриката во Брисел се занимаваат со производство на електронски возила, кое ЕУ активно ги промовира како посебен сектор во услови на зголемена конкуренција со Кина и САД.
На почетокот на овој месец, „Volkswagen Group“, најголемиот германски производител на автомобили, кој е сопственик на „Audi“, стави крај на својата „гаранција“ за работа и објави дека планира да ги затвори погоните и да спроведе масовни отпуштања во земјата за прв пат во историјата на компанијата. Коментирајќи го овој потег, извршниот директор Оливер Блум рече дека главните предизвици со кои се соочува автомобилската индустрија на ЕУ произлегуваат од пандемијата пред четири години и азиските конкуренти кои влегуваат на пазарот.
Индустрискиот сектор, столбот на германската економија, вклучително и нејзиниот автомобилски сектор, се бори во последните пет години од самонаметнатите буџетски ограничувања кои забрануваат стимулативна политика и одбивањето на земјата да увезе евтина руска енергија. Конкурентноста на германските производители е поткопана од повисоките цени на енергијата, откако Берлин го загуби пристапот до евтините испораки на гас од Русија.