Глобал тајмс: САД профитираат од загубите на европските земји поради санкциите кон Русија
Конфликтот во Украина ја стави Европа на крстопат, а на се поголем број Европејци им станува јасно дека станаа жртви на глобалната американска стратегија, пишува кинеското издание на „Глобал тајмс“.
Како што забележуваат авторите на написот, и покрај приближувањето на „суровата зима“ со зголемени цени на енергенсите, висока инфлација и потенцијална рецесија, некои земји од ЕУ имаат идеја да ги ограничат цените на целиот гас, а не само на увозот од Русија.
Сепак, Германија, најголемиот купувач на гас и во Холандија се скептични во врска со ова. Стравуваат дека поставувањето ценовно ограничување може да предизвика зголемување на побарувачката или да ги искомплицира набавките. Во исто време, Глобал Тајмс потсетува дека ЕУ не успеа сериозно да ги ограничи цените на бензинот, а тоа укажува дека самата идеја за интервенција во цената се соочува со сериозни пречки.
Според авторите на написот, главниот проблем за ЕУ е недоволното снабдување со енергенси. Но, воведувањето на ценовниот плафон нема да помогне да се намали побарувачката, туку само се заканува целосно да го прекине снабдувањето со руски гас. Така, според Глобал тајмс, за да се избегне растот на цените, ЕУ мора да најде пристап за задржување на побарувачката, истовремено обезбедувајќи понуда.
Во контекст на енергетската конфронтација со Русија, Европската Унија се надеваше дека САД ќе станат нејзин спасител. Но, се покажа дека американскиот течен гас е многу поскап од гасоводот од Гаспром.
Покрај тоа, во написот се укажува дека како што расте енергетската криза, производствените капацитети на ЕУ стануваат загрозен со значителни промени. За тоа, особено, сведочи состојбата во автомобилскиот сектор. Весникот го цитира извештајот на „S&P Global Mobility“ насловен „Зимата доаѓа“, кој сугерира дека автомобилската индустрија би можела „да се соочи со силен притисок“ поради наглото зголемување на цените на енергијата или поради можноста од прекин на електричната енергија.
„Со оглед на зголемените цени на енергијата во Европа, (…) суровата зима би можела да стави на ризик некои автомобилски компании да не можат да ги одржат своите производствени линии“, се вели во анализата на „Глобал тајмс“.
Со цел да се намалат трошоците за енергија, некои автомобилски компании мораат да ги преселат производните линии надвор од Европа, а Америка стана една од главните дестинации. Така, авторите на написот потсетуваат дека неодамна големите производители како Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW објавија дека имаат намера да ги зголемат инвестициите во САД.
„Изгледа дека некои Европејци сфаќаат дека очигледно станале жртви на глобалната стратегија на САД. Европа е поврзана и ги следи одлуките на САД во безбедносните прашања. Вашингтон има корист од оваа ситуација, но Европа, како резултат на тоа, се соочува со тешкотии во промовирањето на регионалната интеграција. Сè потешко е да се остане економска сила на исто ниво со САД“, се вели во написот.
Како резултат на тоа, конфликтот во Украина ја остави Европа на крстопат: таа може или да го задржи сегашниот курс на следење на политиките на САД или да води обединета и координирана политика за да го спречи Вашингтон да профитира врз загубите во европските земји.