Макрон губи популарност кај работниците на три месеци пред изборите


Сомнежот за управувањето со здравствената криза и прашањето за куповната моќ го зголемуваат незадоволството против Емануел Макрон. Ова е сериозна тревога за Макрон, знаејќи дека од март 2021, претседателскиот рејтинг е замрзнат и стабилен. Шефот на државата сега има само 37% популарност (-4% за еден месец), наспроти незадоволство од 60% (+5%).

Детално, ако Макрон освои 5% кај високите менаџери и кај либералните професии, тој изгуби 11% кај работниците. Исто така, нагло опаѓа на двата краја на генерацискиот спектар, губејќи 7% кај 18-24 годишници и 3%-4% кај пензионерите и постарите од 65 години. Во однос на партиската припадност, Макрон ја задржува поддршката на 41% од гласачите на Франсоа Фијон во 2017 година и 79% од оние кои гласале за него во тоа време. Најмногу губи меѓу гласачите на La France insoumise и Rassemblement National (-6%).

Првата причина е управувањето со здравствената криза. Испитаниците обилно ја цитираат претседателската изјава дека „тој сака да ги изнервира невакцинираните“, што тие го сметаа за „непочитување“. Тие, исто така, коментираат дека има „губење на кохерентноста“, бидејќи стратегијата за вакцинација е доведена во прашање поради екстремната заразност на варијантата Омикрон.

Втора причина за иритација кај Французите е куповната моќ и појавата на инфлација, која зазема сè поголемо место во нивните грижи. Секако, базата на Макрон останува многу повисока од онаа на Франсоа Оланд во јануари 2017 година (20%). Но, тоа е блиску до онаа на Никола Саркози во јануари 2012 година (32%).

Испитување Ifop за JDD е спроведено од 14 до 20 јануари 2022 година меѓу репрезентативен примерок од 1.952 лица на возраст од 18 и повеќе години (квотен полимер). Интервјуата беа спроведени онлајн и телефонски. Маргината на грешка е помеѓу 1 и 2,3 поени.