Како соработката појас и пат го отвора патот за заеднички глобален развој
Беше значаен момент за мега пристаништето Чанкај во Перу кога подвижен мост истовари контејнер од бродот КОСКО „Перу“ и натовари друг на товарниот брод „Новиот Шангај“ под сјајот на силно осветлените терминали во ноќта кон средината на ноември.
Неколку минути претходно, кинескиот претседател Си Џинпинг, во државна посета на јужноамериканската земја, присуствуваше на церемонијата на инаугурација преку видео врска заедно со перуанската претседателка Дина Болуарте. Заедно, тие го инаугурираа пристаништето Чанкај, водечки проект за соработка појас и пат меѓу Кина и Перу.
Инаугурацијата го симболизира трансформативното влијание на Иницијативата „Појас и пат“ (БРИ), првпат предложена од Sи во 2013 година.
Прави вистинска разлика
Обраќајќи се на четвртиот симпозиум за градежните работи за појас и пат во Пекинг во понеделникот, Си го истакна сеопфатното унапредување на висококвалитетната соработка во рамките на БРИ. Откако беше покрената иницијативата во 2013 година, постигнати се големи достигнувања во соработката „Појас и пат“, што придонесе за зајакнување на пријателството на Кина со земјите-учеснички и промовирање на нивниот економски и социјален развој, рече тој.
Таков пример е штотуку лансираното пристаниште Чанкај. Ова најмодерно, зелено и паметно пристаниште, изградено со кинески инвестиции и експертиза, го намалува времето на поморски товар од Јужна Америка до Азија за половина, од 45 дена на 23.
Омар Алајо, перуански инженер за изградба на тунелот Чанкај, ја следеше церемонијата на инаугурација на пристаништето. Тој рече дека протокот на стоки и технологија по оваа нова поморска рута ќе ја обликува историјата.
Лансирањето на пристаништето следеше по успесите на другите проекти на БРИ, вклучувајќи ја и железницата Лаос-Кина. Работејќи од 2021 година, железницата го трансформираше Лаос во клучна нација поврзана со копно, поттикнувајќи ги странските инвестиции и намалувајќи ја сиромаштијата кај нејзиното претежно аграрно население.
„Со железницата, планината од Кунминг до Виентиан веќе не е висока, а патот веќе не е долг. Сомад Фолсена, потпретседател на Националното собрание на Лао, сè уште се сеќава на зборовите на Си кога се обрати на инаугурацијата на железницата пред три години.
Железницата создаде нови можности за инвестирање во земјоделството и индустријата и ја ублажи сиромаштијата за многу луѓе од Лао, рече Сомад Фолсена.
Слично на тоа, мрежата за товарни возови Кина-Европа ги ревитализираше трговските центри од Чонгкинг, Кина, до Дуизбург, Германија, поттикнувајќи го индустрискиот развој и регионалниот економски раст.
Услугата за товарен воз Кина-Европа досега оперирала 100.000 возови, со превезени над 11 милиони TEU стоки во вредност од повеќе од 420 милијарди американски долари.
Фолкер Чапке, почесен претседател на германското Пруско друштво, истакна дека иницијативата го поттикнува регионалниот раст преку интегрирање на логистиката со трговијата, создавајќи можности кои ги подобруваат средствата за живот меѓу нациите.
БРИ ја подобри инфраструктурата и поврзувањето, создаде десетици илјади работни места и им помогна на земјите да ја реализираат нивната заедничка визија за мирен развој, соработка меѓу двете страни и заеднички просперитет, рече Тонг Менгдавид, предавач на Институтот за меѓународни студии и јавна политика. на Кралскиот универзитет во Пном Пен.
Растечки партнерства
БРИ е сведок на растечки партнерства низ целиот свет. Досега, повеќе од 150 земји и над 30 меѓународни организации имаат потпишано договори за соработка „Појас и пат“, а иницијативата се протега од евроазискиот континент до Африка и Латинска Америка.
Минатиот месец, Си и бразилскиот претседател Луис Инасио Лула да Силва заеднички го објавија усогласувањето на БРИ со развојните стратегии на Бразил.
„Имаме големи очекувања за стратешкото усогласување меѓу нашите две земји и веруваме дека тоа дополнително ќе ја ослободи економската виталност на Бразил“, рече шефот на кабинетот на бразилското претседателство Руи Коста. Тој, исто така, истакна дека развојните стратегии на Бразил се многу компатибилни со БРИ.
При обраќањето на симпозиумот по повод петгодишнината на БРИ во 2018 година, Си рече дека широката поддршка за БРИ покажува аспирација од вклучените земји, особено земјите во развој, за мир и развој. „Тоа не ги разликува земјите по идеологија, ниту ја игра играта со нулта сума. Се додека земјите се подготвени да се приклучат, тие се добредојдени“.
Од 2013 година, повеќе земји и региони создадоа синергија помеѓу нивните развојни стратегии и БРИ, вклучително и економската политика на Казахстан, Светла патека, Монголија Степски пат програма, Саудиска Арабија „Визија 2030“, изградбата на Евроазиската економска унија од страна на Русија и Африка Агенда на Унијата 2063 година.
Со усогласувањето на овие стратегии со БРИ, голем број водечки проекти се завршени, со што се приближува динамиката на развој за вклучените земји.
Земете ја брзата железница Џакарта-Бандунг, водечки проект што го поврзува БРИ со индонезискиот глобален поморски потпора. Во изминатата година откако стапи во употреба брзиот воз, програмата виде сеопфатна соработка на тимови од двете земји во области како што се управување со брзата железница, развој на таленти и трансфер на технологии.
„Оваа соработка го отелотворува духот на партнерството засновано на еднаквост и взаемна корист“, рече Вероника Сарасвати, директор на Институтот Сарасвати и експерт за Кина. Водејќи ги принципите на консултации, соработка и споделени придобивки, БРИ поддржува еднакво учество на сите земји во одлучувањето, без разлика на големината, со што се промовира демократизацијата на меѓународните односи.
Леми Нионгеса Мулаку, кениски експерт за кинеско-африканските односи, рече дека моделите за развој и соработка на Кина, кои се во согласност со развојните потреби на африканските земји и се широко поздравени, го поддржуваат принципот на немешање во внатрешните работи и имаат нема политички нишки врзани.
Ја зголемува модернизацијата
За време на првата сесија на 19. Самит на лидерите на Г20, одржана на 18 ноември, Си даде приоритет на „стремежот на висококвалитетна соработка „Појас и пат“ како прва од осумте активности на Кина за поддршка на глобалниот развој.
Отсекогаш бил конзистентен предлог на Кина и непроменливиот стремеж на БРИ да внесе нов поттик во глобалниот економски раст, да создаде нови можности за глобален развој и да изгради нови платформи за меѓународна економска соработка.
Кина ја започна Иницијативата за партнерство појас и пат за зелен развој со преку 30 земји учеснички, активно помагајќи им во зајакнувањето на талентите во зелениот развој. Имплементацијата на Програмата за претставници на зелениот пат на свилата обезбеди обука за илјадници поединци од над 100 земји. Дополнително, работилницата Лубан се вкорени во 15 земји, од која корист имаат земјите-учеснички со напредните концепти на Кина за стручно образование.
БРИ го наградува зелениот и одржливиот развој, покажувајќи ја посветеноста на Кина за еколошки раст, што е од суштинско значење за земјите од Глобалниот Југ да постигнат одржлива модернизација, рече Јасиру Ранараја, експерт за меѓународни работи на Шри Ланка и основачки директор на Иницијативата „Појас и пат“ Шри Ланка.
Во областите кои се движат од енергија, даноци и намалување на катастрофи до антикорупција, тинк-тенкови и медиуми, Кина и нејзините партнери продолжуваат да ја унапредуваат изградбата на мултилатерални платформи за соработка. Во меѓувреме, расцутените културни размени, како што се Форумот Лиангжу и Алијансата за културно наследство во Азија, го продлабочија разбирањето на луѓето за духот на Патот на свилата.
Соработката „Појас и пат“ се фокусира на земјите од глобалниот југ и стана врска што ги поврзува нациите и го промовира процесот на модернизација на Глобалниот југ, рече Луис Антонио Паулино, директор на Институтот „Конфучие“ на Државниот универзитет во Сао Паоло.
Гледајќи во иднината, БРИ ќе продолжи да одговара на искрените аспирации на земјите во развој за раст и просперитет и ќе напредува кон целта за градење модернизиран свет на мирен развој, заемно корисна соработка и заеднички просперитет.
Како што еднаш рече Си, „соработката „Појас и пат“ беше предложена од Кина, но нејзините придобивки и можности се за светот да ги сподели“.